بسته بندی خلاقانه تاثیر بسیار مهمی در ارتقای برند شما دارد . بسته بندی صحیح، از کالا مراقبت می کند. ایمنی آن رابالامی برد . ابزاری جهت معرفی آن کالا محسوب می شود. اما یک لحظه درنگ کنید ! بسته بندی خود به تنهایی یک ارزش به حساب نمی آید. بلکه یک بسته بندی مناسب ابزاری جهت موفقیت یک برند است .

در یک پوستر تبلیغاتی عنوان شده بود “سریع ، یک نوشیدنی راحت ” و بر روی آن تصویری از یک بطری نوشابه کوکاکولا درج شده بود.اما آن چیزی که حذف شده بود نام کوکاکولا بود.در این تبلیغ قدرت بسته بندی به رخ کشیده شده بود. همچنین اگر به بسته های چیپس پرینگلس توجه کنید،پرینگلس با این بسته بندی خود را از نام های مختلف جدا کرد .

به برقراری ارتباط قوی بین برند، نوع بسته بندی و کالای مرتبط به عنوان یک نکته بسیار مهم در ارتقای برند باید توجه کرد.بسته بندی از کالای شما محافظت می کند .بسته بندی باید وجه تمایز و مزیت رقابتی محصول شما نسبت به سایر محصولات مشابه هستند.

ویژگی های مدل بسته بندی بر اساس الگوی    :  “VIEW “

    قابل رویت بودن  (VISIBILITY)
    داشتن اطلاعات لازم (INFORMATION)
    در نظر داشتن ابعاد عاطفی و احساسی (EMOTIONAL)
    راحتی و سهولت استفاده (WORKABILITY)

بسته بندی محصول آخرین فرصت جهت برقراری ارتباط با برند محصول پیش از خرید آن می باشد.بسته بندی باعث جلب نظر مشتریان می شود و می تئاند سبب افزایش یا کاهش رضایت مشتریان از مصرف آن محصول شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!