توسعه جهانی برند ها و صنایع طراحی ، که ساخت آنها را به عهده دارند ، عده بسیاری را مدیر کرده است تا مسئول حفظ ظاهر محصولات و خدمات مأنوسی باشند که میبینیم ، میشنویم ، لمس میکنیم ، آن را تایید و به آن اعتماد میکنیم و سر انجام میخریم. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ، کاربرد و پیچیدگی این ارتباط منحصر به فرد شدت گرفته و به جایی رسیده که تمام زوایای تمدن را ، به دنبال فروش بیشتر در بر گرفته است. همچنین عامل گسترش بسته بندی انتقال اطلاعات برند هاو تبلیغ محصولات و خدمات و فضای حقیقی فروش و عرضه ی آنها بوده است.
برند ها در ۱۵۰ سال گذشته از نشانه های گرافیکی ، که تولید کننده ای را از دیگری متمایز می کرد ، فراتر رفته اند؛ امروزه برندها ترکیب هایی چند بعدی و پیچیده از رابطه ای بصری ، شنیداری ، لامسه ای ، بویایی ، کلامی ، زمان مند ، و زبان نوشتاری اند که معنای خود را به روشنی و در چشم بر هم زدنی منتقل می کنند. حیرت انگیز تر اینکه این “جعبه و بسته بندی ها ” اطلاعات یرا به زبان کوتاه شده ی کاملا جدیدی تبدیل شده اند که به وضوح و اغلب ناآگاهانه با آن ” صحبت میکنیم “.

بسته بندی تبلیغی چیزی بیش از جعبه های جذابی است که ماهرانه ساخته شده ، اسب تروا ست که طراحی گرافیک یو سه بعدی را به گونه ای با هم ترکیب میکند که کار گسترش مرز برند ها را برای حرفه های گوناگون ساده کند و با این کار ارزش و ظرفیت و طول عمر انها را می افزاید. تصادفی نیست که طراحان شکل خارجی بسته را “پاکت” قلمداد میکنند ، جعبه ی معصوم و به ظاهر بی ضررر با قابلیت در بر گرفتن تعداد نامحدودی پیام که خریداران را وادار به خرید میکند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!