روش انتخاب بسته بندی مناسب؟

اکثر مراجعان این کارگاه برای دریافت استعلام قیمت همیشه با این سوال از سوی ما روبرو می شوند: ارزش کالای شما درحالت عمده فروشی چقدر است؟ این سوال که بعضا موجب تعجب یا شک آنها نیز می گردد کلید حل معمای انتخاب بسته بندی مناسب می باشد. بله ارزش کالای شما تعیین کننده نوع بسته بندی شماست. کالاها از نظر بسته بندی به ۳ گروه تقسیم می گردند:

۱- کالاهای اصلی با بسته بندی موقت یا گروه ۱۰ در صدی

بسته بندی برای این گروه از کالاها فقط نقش حمل کننده , محافظ و نهایتا تبلیغ کننده را دارد ولی قبل از مصرف , بسته بندی از محصول جدا و بدور انداخته می شود. بسیاری از تولیدات دارویی , غذایی , پوشاک , لوازم خانگی و دستگاهای صوتی – تصویری , اسباب بازیها , ابزار و … از این گروهند. برای این گروه کل هزینه بسته بندی در مرز ۱۰ در صد ارزش عمده فروشی آن باید متوقف شود که در غیر اینصورت موجب ضرر تولید کننده آن می گردد. برای مثال یک جفت کفش با ارزش عمده فروشی ۲۰ هزار تومان باید یک بسته بندی حداکثر ۲ هزار تومانی و یک بسته خشکبار با ارزش عمده فروشی ۵۰۰ تومان باید یک بسته بندی حداکثر ۵۰ تومانی داشته باشد که در بسیاری از موارد چنین نیست . با توجه به این فورمول درست و تجربه شده متوجه افراط و تفریط در هزینه بسته بندیها می گردیم . می بینیم که بسیاری از کالاها مستحق داشتن بسته بندی بهتر و موفقترند و بسیاری نیاز به تغییر ساختار بسته بندی برای کاهش در هزینه آن می باشند

بسته بندی مقوایی پرطرفدارترین شکل بسته بندی است که اکثر تولید کنندگان کالا در اولین انتخاب برای کالاهای خود به درستی یا به اشتباه به آن می اندیشند. بسته بندی مقوایی برای بسیاری از کالاها بدلیل جنسیت کالا , تعداد تولید آن , ارزش آن و … مناسب و قابل انتخاب نیست . وجود انواع دیگر بسته بندی با جنسیت فلز , شیشه , پت , سلفون , نایلون , چوب , پلاستیک و… ریشه در همین تفاوتها و ضرورتها دارد. هرگاه کالایی از گروه ۱۰ درصدی دارید و باید آنرا با بسته بندی مقوایی معمولی یا لمینت شده به بازار عرضه کنید و قیمت برآورد اولیه نشان دهنده عبور هزینه شما از خط قرمز ۱۰ درصد ارزش کالاست .

باید تغییرات ذیل را با مشورت متخصصین اعمال و بررسی مجدد نمایید:
۱٫ افزایش تعداد سفارش بسته بندی
۲٫ تغییر قالب یا ساختار جعبه برای کاهش متریال مصرفی
۳٫ کاهش تزئینات ظاهری برای کاهش خدمات مورد نیاز
۴٫ تغییر ورقهای مصرفی از نظر کیفی و ظاهری

۲- کالاهای اصلی با بسته بندی دائمی و رقابتی یا گروه ۲۰ در صدی و بیشتر

کالاهایی که برای مصرف آنها نگهداری بسته بندی الزامی است و یا بخاطر زیبایی بسته بندی خریداری میشوند از این گروه کالا می باشند. جعبه دستمال کاغذی ، جعبه شکلات کادویی ، جعبه اسباب بازیها نظیر پازل و .. از این گروه کالاست که تولید کننده آن برای بسته بندی مناسب باید خیلی بیشتر از گروه ۱۰ در صدی هزینه کند چرا که کالای او بدون بسنه بندی مناسب قابل رقابت ، فروش  و مصرف نمی باشد.

۳- کالاهای یدکی با بسته بندی تخصصی  و غیر رقابتی یا گروه ۵ در صدی و کمتر

کالاهایی که بعنوان یدکی کالای اصلی تولید میشوند نظیر قطعات یدکی اتومبیل و یا کالاهای تخصصی که فقط توسط افراد متخصص خریداری و برای افراد غیر متخصص نصب  و راه اندازی میشوند مثل تجهیزات کامپیوتری ، مخابراتی  و امنیتی  از این دسته کالا میباشند که معمولا پشت ویترین قرار نمی گیرند و در خرید آنها بسته بندی نقش رقابتی ندارد.

این گروه کالا باید با کمترین هزینه در عین حال بهترین راندمان از نظر حمل و نقل  و انبار داری تولید شوند. داروهای درمانی که به تجویز پزشک و بدون حق انتخاب از سوی مصرف کننده فروخته میشوند نیز از همین گروه کالاست. اما داروهای مکمل و آرایشی و تقویتی از گروه ۲۰ درصدی میباشند چرا که معمولا گرانتر و بوده و شکل بسته بندی در ایجاد انگیزه و اطمینان مصرف کننده بسیار موثر میباشد.

 

بسته بندی با جعبه سازی
بسته بندی با جعبه سازی

 

بسته بندی با جعبه سازی

یکی دیگر از روش هایی که امروزه شما می توانید آن را به عنوان بهترین روش ها، در نظر داشته باشید، بسته بندی با جعبه های مختلف است که این کار را صنعت جعبه سازی برای شما انجام می دهد.
جعبه های گوناگونی در حال حاضر وجود دارند که از جمله آن ها می توان به جعبه لمینتی، مقوایی و … اشاره کرد. اما بسته بندی با این جعبه ها چه مزایایی دارد، برای دانستن آن با جعبه سازی مسترپک با ما همراه شوید.

مقاومت بیشتر

جعبه ها نسبت به کارتن ها به مراتب مقاومت شان بیشتر است، جعبه ها می توانند از محصولات شما بیشتر از آسیب ها محافظت کنند، اگر می خواهید سفارش یا کالایی را به جاهای دور بفرستید بهترین کار این است که از جعبه ها استفاده کنید، کارکرد آن ها برای شما بسیار بیشتر خواهد بود.

زیبایی ظاهری

امروزه خریداران به شکل ظاهری محصولات بیشتر اهمیت می دهند، در واقع شکل ظاهری محصولات سبب می شود تا شما بتوانید در کم ترین زمان ممکن نسبت به خرید آن ترغیب شوید به همین دلیل اگر جزء کسانی هستید که می خواهید محصولات خود را بیشتر در معرض نمایش بگذارید به سراغ محصولات جعبه سازی بروید، آن ها برای شما هم زیبا تر و هم مقاوم تر هستند.

امکان چاپ با کیفیت

چاپ روی جعبه هایی مانند لمینت و مقوایی خیلی با کیفیت تر از چاپ روی کارتن است. انجام خدمات چاپ نام محصول، برند تجاری و .. .را روی بسته بندی مشخص می کند، این همان بازاریابی می باشد که شما به سایر افراد خدمات مناسبی ارائه می دهید. باید بدانید که در حال حاضر انجام خدمات چاپ یک سری کارکرد هایی را ارائه می دهد که شما بتوانید از آن ها به نحو احسن بهره بگیرید، پس بهترین روش این است که از این جعبه ها استفاده کنید تا هم فروش خوبی داشته باشید و هم مقاومت بالایی از آن بگیرید.

 

چطور جعبه های مناسب بخریم

چطور جعبه های مناسب بخریم

برای خرید جعبه ها شما باید مکان مناسبی انتخاب کنید، چرا که کیفیت جعبه ها اهمیت زیادی دارد، زمانی شما می توانید از آن ها به هر نحوی استفاده کنید که بتوانید جعبه ها را از مجموعه مناسب تهیه کنید، مسترپک مجموعه ای می باشد که به شما خدمات مناسب با کیفیت بالا ارائه می دهد. شما می توانید از این مجموعه بدون هیچ محدودیتی با خرید های بالا و با قیمت مناسب انواع جعبه لمینتی، مقوایی و هارد باکس را تهیه کنید و آن را دریافت نمایید. قیمت های این مجموعه زیر قیمت بازار است و کیفیت خوبی به شما ارائه می دهد.

سوالات متداول

چرا ما بسته بندی با جعبه ها را پیشنهاد می کنیم؟ مقاومت بالا، امکان خدمات چاپ، کارکرد مناسب و …
چطور می توان آن ها را خرید؟ می توانید با قیمت مناسب این محصولات از مسترپک بخرید.
مسترپک چه خدماتی ارائه می دهد؟ فروش انواع جعبه های لمینتی، مقوایی، هاردباکس و کارتن ها با قیمت مناسب و کیفیت بالا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!