بسته بندی مقوایی که از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع بسته‌بندی جهت عرضه محصولات صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از مباحث مهم در صنعت جعبه مقوایی است. به طورکلی بسته بندی کالا در زمان خرید مشتریان از فروشگاه‌های اینترنتی، موضوعی است که حس خوبی را به مخاطب القا می‌کند و به همین دلیل بسته بندی خلاق کالا و نحوه پر کردن جعبه‌ها اهمیت بالایی دارد.

پس اگر شماهم مایل و کنجکاو هستید تا درباره اهداف بسته بندی، مزیت آن و همچنین نکات مهم جعبه بسته بندی مقوایی اطلاعاتی کسب کنید، کافیست به دکمه back مرورگر خود کاری نداشته و تا پایان مطلب همراه ما باشید.

هدف از بسته بندی

مواردی چون ایجاد اطمینان از کالا، فراهم کردن سهولت خرید برای مصرف کننده، محافظت از محصول مصرف کنند‌ه، تقسیم بازار، وسیله ای برای ایجاد ارتباط بهتر با مشتری و همچنین بهره‌برداری بیشتر از بازارهای بالقوه، از مهم‌ترین اهداف بسته‌بندی کالا به‌شمار می‌رود.

جهت خرید انواع جعبه های مقوایی با شماره های زیر تماس بگیرید : 

 

برای تماس کلیک کنید - 02177619027

 

برای تماس کلیک کنید - 09123792220


همچنین استفاده از این مساله باعث شده تا مسائلی مانند کارایی بهتر و مصرف آسان‌تر، پخش راحتر، امکان نگهداری و حفاظت کالا در برابر عوامل شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی در مدت زمان طولانی، چیدمان و نظم بیشتر و بهتر با داشتن یک شکل مهندسی، فروش بیشتر محصولات، کمک به خرید بیشتر و آگاهانه مصرف کننده، جابجایی راحت و کاهش احتمال آسیب دیدن کالا از عوامل مختلف محیطی، کاهش ضایعات، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی را برای تولیدکنندگان به ارمغان بیاورد و بسته‌بندی را، به یکی از مهم‌ترین مسائل عصر امروز برای مشاغل مختلف تبدیل کند.

معرفی بسته بندی مقوایی:

تا اینجا با هدف و مزایای بسته‌بندی آشنا شدیم اما در بین انواع روش‌های موجود برای بسته بندی مانند پاکت نامه و کیسه، بسته بندی بافتنی یا منسوج، جعبه‌های سفارشی، پاکت پستی پد دار و بسته بندی پلاستیکی، استفاده از جعبه بسته بندی مقوایی اهمیت ویژه و بالایی دارد. در واقع ویژگی‌هایی چون محکم بودن جنس مقوا، اضافه نکردن وزن زیاد به بسته‌بندی کالا و همچنین قابل بازیافت بودن، آن را تبدیل به یک گزینه مناسب و عالی برای استفاده اکثر کسب‌وکارها کرده است. در ادامه همراه ما باشید، چراکه می‌خواهیم به معرفی انواع بسته بندی مقوایی برای مشاغل پرکاربرد و مهم بپردازیم.

آشنایی با انواع بسته بندی مقوایی

این را بدانید که نوع بسته‌بندی با توجه به طراحی و جنس جعبه مشخص می‌شود. به همین خاطر ادامه انواع بسته بندی مقوایی در صنایع مختلف را نام می‌بریم که عبارت است از:

• بسته بندی مقوایی فانتزی

از بسته بندی مقوایی فانتزی برای کالاهایی چون فروش وسایل تزیینی، اسباب بازی، پوشاک کودکان و یا لباس‌های فانتزی بزرگسالان استفاده می‌شود. این نوع از جعبه بسته بندی مقوایی باعث شد در شکل ظاهری کالاها، تحولات شگرفی به وجود آید تاجایی که امروزه، ایده‌ها و طراحی‌های بسیاری برای ساخت بسته بندی مقوایی فانتزی از سوی صنایع مختلف به شرکت‌های تولید کننده عرضه می‌شود. جالب است بدانید که بسته بندی مقوایی فانتزی توانسته تاثیر بسیار زیادی بر سطح رقابت تجاری واحدهای مختلف در یک حوزه یکسان برای کیفیت طراحی داشته باشد.

• بسته بندی مقوایی مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین صنایعی که کیفیت آن رابطه مستقیمی با کیفیت محصول دارد، صنعت مواد غذایی است. به همین خاطر لازم است که برای طراحی و بسته‌بندی این محصولات، یک تیم کاملا حرفه‌ای در کنار مشاغل باشد تا ارزیابی نهایی توسط آن‌ها انجام گیرد. از این رو، انواع قوطی‌ها و پک‌های مقوایی بسیاری برای عرضه مواد غذایی تولید شده که طراحی فانتزی و تولید انواع ظروف پذیرایی از جنس مقوا، برترین و بهترین ایده‌ برای بسته ‌بندی مقوایی در صنایع مواد غذایی است.

• بسته بندی مقوایی استوانه‌ای

این نوع بسته بندی برای محصولات غیر صنعتی و صنعتی بسیار مناسب بوده، چراکه زیبایی محصول در قفسه فروشگاه‌ها را دو چندان کرده و قرار گرفتن این پک‌ها در کنار هم به خوبی می‌تواند یک واحد تولیدی را به مشتریان معرفی نماید. بسته بندی مقوایی استوانه‌ای بیشتر برای عرضه برخی از شکلات و پاستیل‌ها استفاده می‌شود و نباید آن را پک‌های قوطی شکل، یکسان دانست.

 

جعبه مقوایی پنجره دار
جعبه مقوایی پنجره دار

 

معرفی پرکاربردترین انواع بسته بندی مقوایی

بعد از آشنایی با انواع بسته بندی مقوایی در حوزه‌های پر اهمیت و رایج مشاغل کاری، می‌خواهیم برخی از انواع این نوع بسته‌بندی از نظر شکل ظاهری را مورد بررسی قرار دهیم که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. از انواع بسته بندی مقوایی باتوجه به شکل ظاهری آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جعبه مقوایی تاشونده

در تولید این نوع از بسته‌بندی‌ها، ماشین آلات خاصی استفاده می‌شود که با داشتن سرعت بالا می‌تواند حجم بسیاری از جعبه را تولید کند. همچنین به دلیل نوع تولید این بسته‌بندی که یک ویژگی خاص برای آن به حساب می‌آید سبب شده تا بتوان آن‌ها را تازد.

مقواهایی که در تولید این بسته بندی استفاده می‌شود به طور کامل آهارزنی‌ شده و نمونه‌های پلی‌اتلین آن نیز با روش‌های پیشرفته از نوع حرارتی به‌طور کامل درزبندی می‌شود. بسته بندی تاشونده اغلب برای موادغذایی و نوشیدنی‌هایی مثل آبمیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هم بد نیست بدانید که طرح جعبه های تاخور اغلب در خانواده طرح تیوبی یا طرح تخت (سینی مانند) طبقه بندي می‌شوند که تتراپک و کامبی‌بلاک، دو نمونه شناخته‌شده از این نوع جعبه‌ها هستند که از لایه‌های متراکم‌شده کاغذ و فویل ساخته می‌شوند.

• جعبه مقوایی ایستاده

همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، این نوع بسته‌بندی از قابلیت انعطاف و تا شدن برخوردار نیست و ساختار آن به‌گونه‌ای است که برای پرشدن استفاده می‌شود. ویژگی منحصر به فرد این نوع بسته‌بندی، شکل ظاهری آن است که برای نگه‌داری ظروف و محصولات مهمی مثل ظروف شیشه‌ای و آزمایشگاهی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این محصولات از قبل سرهم می‌شوند، بزرگترین عیب آن را می‌توان به اشغال فضای زیاد در هنگام خالی بودن اشاره کرد.

 

انواع بسته بندی مقوایی
انواع بسته بندی مقوایی

 

• جعبه مقوایی تخت و سینه شکل

در نهایت این نوع از بسته بندی مقوایی در طرح‌های گرد، مربع و حتی لوزی برش داده می‌شود و به دلیل مقاومت عالی آن در برابر ورود مایعات و رطوبت، بیشتر برای بسته‌بندی مواد خوراکی استفاده می‌گردد. ظاهر زیبا و منحصر‌به‌فرد آن تنها دلیل محبوبیت این نوع جعبه بسته بندی مقوایی محسوب می‌شود. این هم بدانید که سازندگان این بسته بندی به دلیل قرارگیری مواد غذایی مرطوب روی آن، سطح آن را با پلی‌اتیلن یا موم به منظور رعایت بهداشت و همچنین جلوگیری از آب شدن محصول، می‌پوشانند.

آشنایی با مزایای بسته بندی مقوایی

به طورکلی با مزیت‌های بسته‌بندی کالاها آشنا شدیم اما مهم‌ترین مزیت‌ استفاده از بسته بندی مقوایی، 2 مورد زیر است:

• مقرون به صرفه بودن

تولید بسته بندی مقوایی، یکی از ارزان‌ترین اشکال بسته‌بندی به حساب می‌آید اما به این نکته توجه کنید که استفاده همیشه از این بسته‌بندی برای تمامی محصولات مناسب نیست.

• همه کاره بودن

همانطور که مشاهده کردید این نوع بسته‌بندی‌ها، کاربردهای بسیار و فوق‌العاده‌ای دارند که تقریبا در هر اندازه‌ای قابل استفاده هستند. همچنین به دلیل بالا بودن کیفیت چاپ و درج مشخصات محصول روی این نوع بسته‌بندی‌ها، میزان فروش محصولات برندها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همین عامل باعث می‌شود که مشاغل متخلفی خواستار استفاده از آن باشند.

ویژگی محصولات استفاده‌کننده از انواع بسته بندی مقوایی

همانطور که متوجه شدید، بسته بندی مقوایی اهمیت بالایی برای کسب‌وکارهای مختلف دارد، اما کالاهای که می‌خواهند از این بسته‌بندی استفاده کنند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محصول برای استفاده از جعبه بسته بندی مقوایی برای آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

1. زیاد نبودن وزن محصول یا متمرکز نبودن وزن کالا در یک نقطه متمرکز
2. استفاده از آن به عنوان یک پوشش نه تحمل وزن محصول
3. نداشتن لبه‌های برنده یا زوایای تیز در کالا
4. زیبایی بسته بندی، امکان چاپ برند و اطلاعات دیگر مد نظر تولید کننده
5. استفاده بسیار مناسب برای اجناس کوچک و خرده‌ریز

 

قیمت بسته بندی مقوایی
قیمت بسته بندی مقوایی

 

نکاتی در خصوص انتخاب مقوای مناسب و گرم مورد نیاز برای بسته بندی

در خصوص انتخاب نوع مقوا باید به ویژگی‌هایی چون استحکام فیزیکی مورد نیاز برای نگهداری محصول در حین حمل و نقل و عرضه، مقاومت در برابر پارگي، سفتی، استحکام کششی، ضرورت های چاپی و تزئینی دقت کنید تا کالای شما دچار آسیب نشود.

اما در خصوص میزان گرم مورد استفاده مقوا برای بسته بندی و پایین‌ترین سطح قابل قبول برای این موضوع، حداقل 230 گرم بر متر مربع است زیرا کمتر از این مقدار، غیر استاندارد است. البته بسته به ضخامت و استحکام بیشتر نیز می‌توان از مقواهای 550 گرمی هم استفاده کرد و استفاده بالاتر از این مقدار، توجیه اقتصادی ندارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع بسته بندی مقوایی

به دلیل تنوع گسترده در بسته بندی مقوایی، قیمت‌های متنوعی برای آن وجود دارد اما فاکتورهایی چون ضخامت مقوا، ابعاد بسته بندی، نوع قالب بسته بندی، روش برش جعبه و متریال‌های بکار رفته در کنار مقوا را می‌توان از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت جعبه بسته بندی مقوایی دانست.

کلام آخر:

ما تمامی آنچه که در خصوص بسته بندی مقوایی وجود داشت را برای شما عزیزان بیان کردیم. اگر بازهم سوالی در این خصوص ذهن شما را به خود مشغول کرد، آن را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای دریافت مشاوره و نحوه سفارش جعبه‌های مقوایی، می‌توانید با شماره‌هایی که در اختیار شما وجود دارد، تماس حاصل فرمایید.

جهت خرید انواع جعبه های مقوایی با شماره های زیر تماس بگیرید : 

 

برای تماس کلیک کنید - 02177619027

 

برای تماس کلیک کنید - 09123792220

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!