به تازگی کسب و کار خود را راه انداخته‌اید و برای محصولاتتان به بسته‌بندی مناسب نیاز دارید؟ می‌خواهید اطلاعاتتان درباره انواع بسته‌بندی را به‌روز کنید؟ ما آماده کمک‌رسانی هستیم! به عنوان یک تولیدکننده بسته‌بندی‌های مقوایی موج‌دار، تجربه‌های خوبی اندوخته‌ایم و سوالات متداولی درباره انواع بسته‌بندیشنیده‌ایم. امروز قصد داریم همه اطلاعاتی که درباره جعبه‌های مقوایی موج‌دار نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم.
در حالی که شاید فکر کنید بسته‌بندی محصول شما فقط یک جعبه مقوایی است و نه چیزی بیشتر، باید بگوییم که مقوا و مقوای موج‌دار با هم تفاوت دارند. مقوا نوعی کاغذ مقاوم و مخصوص کارهای سنگین است و در واقع به شکل جعبه‌های مقاوم  حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. جعبه برگه ذرت و غلات صبحانه مثال خوبی برای جعبه‌های مقوایی به حساب می‌آید.

برای خرید انواع جعبه های مقوایی با شماره های زیر تماس بگیرید : 

 

برای تماس کلیک کنید - 02177619027 

 

برای تماس کلیک کنید - 09123792220


جعبه مقوایی موج‌دار اما بسیار مقاوم‌تر است و حداقل دو عنصر سازنده دارد: لاینر و مدیوم. لاینر متریال تختی است که معمولاً روی سطح خارجی مقوا به کار می‌رود (اما در بعضی از انواع مقاوم‌تر ممکن است در سطح داخلی هم وجود داشته باشد) و مدیوم بین لاینرها قرار می‌گیرد. مدیوم بخش قوس‌دار بین لاینرها را می‌سازد که به آنها «فلوت» گفته می‌شود و نقش مهمی در استحکام‌‌بخشی ایفا می‌کند. وقتی این ورقه‌های مجزا به هم چسبانده شوند، مقوای موج‌دار ساخته می‌شود و پس از آن با طرح‌های دلخواه به یک جعبه مقوایی موج‌دار تبدیل می‌شود که می‌تواند انواع و اقسام مراحل مثل ترابری، ضربه و حتی سقوط را تحمل کند؛ خیلی از چیزهایی که جعبه غلات صبحانه در برابر آن بی‌دفاع است! وقتی قصد سفارش جعبه برای بسته‌بندی دارید، آگاهی از این تفاوت‌های بسیار حائز اهمیت است. کسی دوست ندارد کالاهای ارزشمندش را با جعبه‌های مقوایی ساده از شهری به شهر دیگر جا به جا کند.

آشنایی با اصول اولیه جعبه‌های مقوایی موج‌دار

حالا که احتمالاً می‌دانید به جعبه مقوایی موج‌دار نیاز دارید، باید ببینید که کدام نوع از این جعبه‌ها برای شما مناسب است. عوامل مختلفی در ساخت جعبه‌ای که دقیقاً به آن نیاز دارید دخیل هستند، و به همین خاطر آنها قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارند. چه شما جعبه‌ای کمی نازک‌تر بخواهید تا بتوانید به واسطه آن هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهید و چه جعبه مقوایی ضخیم‌تر و مقاوم‌تر با محافظت بیشتر، در هر حال برای هر کاربردی یک نوع خاص از جعبه کارساز است.
بد نیست که اول با فلوت‌ها آشنا شویم. رایج‌ترین فلوت‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، A، B، C، E و F هستند. لازم به ذکر است که فلوت A از همه بزرگتر است. اندازه فلوت، ضخامت دیواره جعبه موج‌دار شما و همچنین مقاومت آن را تعیین می‌کند. فلوت A، اولین فلوت موج‌دار و ضخیم‌ترین آنهاست. ضخامت آن حدوداً ۵ میلیمتر است و گزینه‌ای مناسب برای محصولاتی به شمار می‌آید که برای حفاظت به لایه‌گذاری بیشتری نیاز دارند.
فلوت نوع B، در ابتدا به طور خاص برای محصولاتی طراحی شده بود که برای تحمل وزن خود نیاز چندانی به جعبه نداشتند. فلوت B، حدود ۳.۲ میلیمتر ضخامت دارد و گزینه‌ای محبوب برای طراحی‌های دایکات است.
فلوت C، حدود ۴ میلیمتر ضخامت دارد و امروزه به عنوان فلوت چند منظوره و همه‌کاره شناخته می‌شود. با اینکه فلوت C بعد از فلوت B قرار می‌گیرد اما اندکی ضخیم‌تر است و در هر فوت مربع ۳۸ فلوت دارد، در حالیکه تعداد فلوت‌های موجود در هر متر مربع از فلوت B، ۴۷ عدد است.
جدیدترین انواع فلوت، E و F هستند که به ترتیب ۱.۶ میلیمتر و ۰.۸ میلیمتر ضخامت دارند. این نوع فلوت‌ها عموماً برای بسته‌بندی فروشگاهی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند چون امکان چاپ عبارات و تصاویر مختلف با وضوح تصویر بالا روی آنها وجود دارد.
موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید، نوع مقواست. ۴ نوع مقوا وجود دارد که برای ساخت جعبه‌های مقوایی موج‌دار از آنها استفاده می‌شود. رایج‌ترین انواع آنها، دارای یک یا دو جداره هستند.

انواع جعبه مقوایی موج دار

• یک-رو: در این نوع از مقوا، یک ورق لاینر به یک ورق فلوت موج‌دار می‌چسبد . محصول نهایی عموماً به صورت رولی فروخته می‌شود و می‌توان آن را دور کالاهای مناسب پیچید تا با لایه‌های ایجاد شده از آنها محافظت شود.
• تک جدار: یک ورق فلوت موج‌دار بین دو ورق لاینر چسبانده می‌شود. مقوای تک جداره، رایج‌ترین نوع مقوای موجود در بازار است و می‌توان از آن برای ساخت انواع و اقسام جعبه‌ها استفاده کرد، مثل جعبه‌های مخصوص ترابری و بسته‌بندی‌های مخصوص خرده‌فروشی و فروشگاه‌ها.
• دو جداره: برای ساخت این نوع از مقوا، دو ورق فلوت موج‌دار بین سه ورق لاینر چسبانده می‌شود. جعبه دوجداره معمولاً برای محصولات سنگین‌تر یا محصولاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به محفظه مقاوم‌تری برای ترابری نیاز دارند.
• سه جداره: این نوع مقوای بسیار مقاوم از چسباندن سه ورق فلوت موج‌دار بین چهار ورق لاینر ساخته می‌شود. جعبه سه جداره مستحکم‌ترین نوع جعبه‌های مقواییست و اغلب برای بسته‌بندی قطعات صنعتی یا تولید جعبه‌های صندوق‌ مانند و مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ویژگی های جعبه مقوایی
ویژگی های جعبه مقوایی

 

ویژگی های جعبه مقوایی

بسته بندی اهمیت زیادی دارد، کارتن ها و جعبه های متعددی در آن ها به کار می رود که یکی جعبه مقوایی ها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که همین سبب شده تا بیشتر صنایع از جعبه مقوایی ها برای بسته بندی کردن محصولاتشان استفاده کنند. جعبه مقوایی ها یکسری کاربردهای خاصی دارند و همین سبب می ‌شود تا بتوان در کمترین زمان ممکن از آن به عنوان یک محصول مناسب برای بسته بندی استفاده کرد. ویژگی های برتر جعبه مقوایی عبارتند از:

بازیافت

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این جعبه ها دارد امکان بازیافت می باشد در واقع زمانی که شما می خواهید از این محصولات استفاده کنید می توانید با بازیافت کردن را مجدد به چرخه تولید برگردانید و قابلیت بازیافت یکی از ویژگی‌های مهم برای محصولات در کشورهای مختلف جهان می باشد.
از طرفی ویژگی دیگری که این جعبه دارد این است که با محیط زیست سازگاری بالایی دارد و محیط زیست اهمیت خیلی زیادی داشته و متاسفانه امروزه دستخوش تغییرات بسیاری با توجه به فعالیت بشر می شود؛ اما زمانی که شما بخواهید از آن بهره بگیرید باید بدانید که محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند محبوبیت بیشتری دارند جعبه مقوایی از آن جایی که در آن از سلولز استفاده می شود به سرعت تجزیه شده و آسیب زیادی به محیط زیست وارد نمی کند.

وزن سبک

وزن و ابعاد هم در بسته بندی کردن خیلی اهمیت دارد زمانی که شما از وزن و ابعاد مناسب استفاده می کنید متوجه می شوید که تا چه اندازه می‌تواند روی محصولات تاثیر بگذارد و به همین دلیل برای کارتن های مقوایی وزن سبک و خیلی کمی دارد چرا که آن ها در کمترین زمان ممکن نتایج خیلی خوبی گرفته و همین وزن سبک حمل و نقل و جا به جایی آن ها را خیلی ساده و راحت تر می کند.

ابعاد متفاوت

یکی دیگر از ویژگی هایی که این محصولات دارند ابعاد متفاوت است. ممکن است محصولات گوناگونی در هر تولیدی عرضه شود که هر کدام از یک ویژگی و مزایای مجزایی برخوردار است اما ویژگی و کارکردی که هر کدام از آن ها دارد می تواند با همدیگر فرق داشته باشد؛ به همین دلیل زمانی که شما می خواهید از این محصولات استفاده کنید ممکن است ابعاد و اندازه آن با همدیگر تفاوت داشته باشد به همین دلیل بهترین کار این است که به سراغ جعبه مقوایی بروی چرا که قابلیت این را دارد که در ابعاد مختلف طراحی و تولید شود.

 

قیمت جعبه مقوایی
قیمت جعبه مقوایی

 

قیمت جعبه مقوایی

روی قیمت جعبه مقوایی یک سری عوامل و فاکتورهای مختلف تاثیر می گذارد که سبب می شود تا قیمت یک جعبه گذاشته شود. قیمت این محصولات تنها به مواد اولیه بستگی ندارد، بلکه فاکتورهایی مانند کیفیت، اندازه، برند و چاپ روی قیمت آن تاثیر دارد. البته میزان تعداد سفارشی که شما می دهید روی قیمت تاثیر دارد بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تخفیفات ویژه درمورد سفارشات بالا می دهند و همین روی قیمت این محصولات تاثیر دارد؛ به همین دلیل شما اگر می خواهید قیمت مناسبی برای خرید داشته باشید به این موارد توجه کنید.

برای خرید انواع جعبه های مقوایی با شماره های زیر تماس بگیرید : 

 

برای تماس کلیک کنید - 02177619027 

 

برای تماس کلیک کنید - 09123792220

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!